Formació d’estiu d’ACOMPANYAMENT EMOCIONAL a adolescents per a docents i educadors

95
Benvolguts/des,
 
Us comuniquem la proposta formativa d’ACOMPANYAMENT EMOCIONAL a adolescents per a docents i educadors/es que realitzarem aquest estiu des de l’associació TOTORA.
 
Una formació MONOGRÀFICA intensiva per enfocar la MIRADA i ampliar les ESTRATÈGIES per l’acompanyament de l’adolescent en contexts educatius.
 
20 hores VIVENCIALS que ens permetran dialogar amb la TEORIA des de la PRAXIS, integrant els coneixements COMPARTITS.
 
Podeu trobar la informació més detallada més endavant.
 
Inscripcions obertes des del 4 de maig al 10 de juliol (places limitades).
 
 
El cost de la formació és de 120 € (100 € inscrits/es abans del 31 de maig).
 
TOTORA és una entitat sense ànim de lucre orientada a l’acompanyament sistèmic en l’espai relacional i educatiu de la família i l’escola. Interessada en processos d’aprenentatge i creixement personal des d’una mirada humanista.
 
Per qualsevol dubte ens podeu escriure a totorabcn@gmail.com.
 
Fins molt aviat!
 
Una abraçada,
 
Equip TOTORA
 
“En cada infant, totes les coses del món són fetes de nou i l’Univers es posa de nou a prova.” G.K.Chesterton

FORMACIÓ ESTIU

“L’acompanyament emocional de l’adolescent al centre educatiu: mirada i estratègies”
Descripció
Formació monogràfica pel desenvolupament professional en l’àmbit educatiu enfocada a l’acompanyament emocional de l’adolescent des d’una mirada holística atenent a les dimensions física, emocional, cognitiva, ètica i relacional.
Objectius generals
  • Dotar de coneixements i recursos per l’acompanyament emocional a l’adolescència en el marc escolar des d’un procés compartit de creixement personal
Objectius Específics
  • Treballar-se un mateix/a, aprenent a identificar els nostres límits i reconèixer els mecanismes d’actuació propis i aliens
  • Desenvolupar la consciencia de l’aquí i ara des de la pràctica reflexiva
  • Reconèixer les etapes evolutives per atendre les necessitats que se’n desprenen
  • Conèixer diferents dinàmiques i jocs que provenen de l’àrea terapèutica, educativa i social per aplicar a l’entorn escolar i fomentar el creixement integral dels adolescents
  • Fomentar l’espontaneïtat, guanyar creativitat, desinhibició i confiança en la gestió de grups
  • Conèixer eines de teatre social i de l’oprimit per a la seva implementació en el context de l’acció tutorial
Persones destinatàries
Professionals de l’educació interessats en l’etapa de l’adolescència
Programa (continguts)
1.- L’autoconeixement com a eina de treball amb persones

  • La presa d’autoconsciència i la seva importància
  • Les tres zones del procés del “donar-se compte”
  • Coneixent-nos a través de l’Anàlisi Transaccional

2.- L’heteroconeixement per a la intervenció eficaç

  • Bases del desenvolupament de l’infant i l’adolescent
  • Necessitats bàsiques de l’etapa adolescent i com acompanyar-ho
  • Transferència i contratransferència en la relació amb l’alumne

3.- L’acompanyament emocional individual

  • Actituds bàsiques que afavoreixen la relació
  • Dificultats i com les acompanyem (casos pràctics)

4. Estratègies d’intervenció grupal

  • Aspectes importants per a la dinamització d’un grup
  • Estructura i organització de la sessió
  • El teatre com a eina per al treball emocional
  • Tècniques de teatre imatge i Teatre Fòrum
Metodologia
Formació vivencial. Combinació de reflexió teòrica i pràctica treballat des de diferents recursos didàctics que ens possibiliten el treball tant individual com col·lectiu per la integració dels coneixements, tècniques i habilitats necessàries per l’acompanyament emocional a adolescents. Accedirem a la teoria des de la generació d’evidències que ens dóna la pràctica, passant per l’experiència personal i grupal a través d’exercicis introspectius i diferents dinàmiques.
Hores del curs
20 hores (4 sessions de 5 hores)
Dates
17 juliol (15.30 a 20.30), 18 juliol (9.00 a 14.00 i de 15.30 a 20.30) i 19 de juliol (9.30 a 14.30)
Nombre de places Lloc
De 15 a 25 participants Barcelona (a concretar)
Preu per participant
120 € (100 € abans de 31 de maig)
Informació i inscripcions
totorabcn@gmail.com    Tel. 687814771 Isaac (17h a 19h) / 653532994 Esther (13h a 15h)Del 4 de maig al 10 de juliol de 2015
Formadors
  • Esther Planas Hortal Psicòloga Psicoterapeuta Humanista (col·legiada 15151)  Llicenciada en Psicologia, Màster en Psicoteràpia Humanista Integradora i Diploma d’Estudis Avançats del Doctorat en Psiquiatria i Psicologia Clínica a la UAB. Formada en Teatre Terapèutic, Teatre Social i Fotografia Social. Actualment treballo acompanyant processos de creixement personal i de criança des d’un prisma sistèmic i integral, tant en l’àmbit educatiu com terapèutic. Formo part de l’equip psicopedagògic de l’Escola Grèvol realitzant orientació i assessorament a l’equip directiu, claustre de mestres, alumnes i famílies. Treballo amb una mirada holística i creativa des del vincle humà per fomentar la millora en la qualitat del procés d’ensenyament-aprenentatge, el benestar dels alumnes en la seva vida escolar, la gestió assertiva del conflicte i la generació d’espais que permetin el desenvolupament de l’essència de cada alumne. A nivell terapèutic, integro diferents models i tècniques que he anat experimentant al llarg dels anys, i que a partir d’un apropament des de la presència, l’acceptació i el respecte per el ser i sentir de cadascú, és el que em permet trobar formes eficaces per ajudar als nens i famílies a suavitzar alguns moments difícils dels passatges que se’ns presenten a la vida.

  • Isaac Uyà GarsotPedagog especialista en acompanyament emocional (col·legiat 1435)  Llicenciat en Pedagogia, Postgrau d’especialista en participació i comunicació. Format en acompanyament emocional, teatre de l’oprimit i psicodrama, treballo amb metodologies en base a la pràctica reflexiva, a través del joc i la dinàmica. Centro l’experiència professional en els àmbits social i educatiu, desenvolupant funcions de gestió d’equips professionals, disseny, planificació i desenvolupament d’activitats i programes orientats a joves, assessorament en polítiques públiques i docència. Actualment, desenvolupo tasques de pedagog dins l’equip psicopedagògic de l’escola Grèvol de Barcelona, acompanyant processos d’aprenentatge d’alumnes, assessorant al claustre de mestres i professors/es i atenent a les famílies, a fi d’optimitzar la funció educativa del centre i cuidar en benestar dels seus protagonistes. Director i cofundador de l’associació TOTORA, especialitzada en formació i investigació educativa, social i cultural. Visc l’educació com un procés d’acompanyament al creixement personal des de l’auto-coneixement i l’optimització de les virtuts i habilitats individuals i col·lectives. Treballo des de la generació d’espais de trobada on treballar la gestió emocional i situar l’actitud com element essencial pel procés de canvi.
Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s